dinsdag 17 april 2018

Almost perfect



De Perfect Play Henley zat er al een hele tijd aan te komen. Op het einde van de zomer al mocht ik meedoen aan de geheime pretest van het patroon. Het project werd een hele tijd in de koelkast van Pickle Toes Patterns gestoken ook al was het resultaat toen al erg goed. De versie die ik toen maakte werd al enorm veel en graag gedragen, dus wil ik dat shirt vandaag nog even tonen.



Omdat de herfst er op dat moment zat aan te komen wilde ik voor een longsleeve gaan en dat in de vorm van een faux layer sleeve. Ik weet niet of er een Nederlandse term voor is (laat het gerust weten!), maar het is dus een valse lange mouw onder de korte mouw. Ook bij een korte mouw kan je voor zo'n vals ondermouwtje kiezen.



In deze eerste testversie zat de naad op voor- en achterpand een stukje hoger, zodat je maar 2 knoopjes nodig hebt. Ook heel mooi, maar voor de opties die erbij kwamen was een verlaagde lijn beter. Ook de mouwlengte werd aangepast want de mouwen waren ook nipt.



Bij het Stoffenhuis kocht ik het prachtige oker stofje van Zonen09, en na zowat heel de winkel doorzocht te hebben vond ik gelukkig ook een matchend effen stofje. De knoopjes lagen thuis te wachten op dit projectje. De stoffen zijn van uitstekende kwaliteit en dat is een groot voordeel bij een shirt dat met zoveel plezier gedragen wordt. De mouwen zijn nu echt te kort geworden, maar die kan ik gemakkelijk inkorten zodat hij er deze zomer nog meer plezier van heeft.



Het patroon is nog tot 18/04 in promotie, en daarvoor kan je hier terecht. Mijn vorige versie kan je hier zien.

Patroon: Perfect Play Henley - Pickle Toes Patterns
Stof met print: Zonen09 - gekocht bij Het Stoffenhuis
Effen stof: gekocht bij Het Stoffenhuis


8 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm prachtig met die kleuren, mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja he! Ik was een beetje bezorgd of dat oker bij hem ging werken, maar eigenlijk staat hem dat goed (nu ook al vaker gedaan).

      Verwijderen
  3. Heel tof !! Hij (euh het shirt :-) ) kan zo de winkel in ... heel knap :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, Giel zullen we maar niet verkopen ;) Dankjewel!

      Verwijderen