dinsdag 10 oktober 2017

Tested and approved: Danielle batwing top

Again I was given the chance to test a pattern with a really cool detail at the back and I just love how the back is the eyecatcher of this garment.

Dat het rugdeel van een kledingstuk ook een enorme eyecatcher kan zijn, dat toonde ik hier al enkele keren. En ook nu mocht ik weer een patroontje testen met een leuk detail op de rug.


I was one of Sinclair Patterns' testers with the Candy Cardigan and also this time I was very eager to join the testing process as this Danielle batwing top really suits me. I have a similar - bought - top that I wear regularly but of course a handmade one is better.

Ik mocht al eerder testen voor Sinclair Patterns en ook deze keer deed ik graag mee, want de Danielle batwing top past wel goed bij mij. Een gelijkaardige - gekochte - trui wordt hier zeer regelmatig gedragen maar een zelfgemaakt exemplaar is nog leuker natuurlijk. 


I went for the 3/4 sleeves option which is a length I like a lot, but there's also an option to add cuffs to the sleeves if you like long sleeves. There's a broad bottom band which helps the top to drape nicely. 

Ik koos voor 3/4 mouwen (ja, dat doe ik meestal als ik mag kiezen), maar het patroon bevat ook mouwboorden voor wie het liefst lange mouwen heeft. Onderaan heeft de top een erg brede boord waardoor de top mooi valt. 



But it's definitely the back of the top that makes it so special! Oxana goes step by step in her tutorial to make sure the cross can be done perfectly. She also included really good instructions to get a nicely finished neckline, on the inside and outside. 

Maar die rug, die maakt deze top zo mooi! Oxana legt stap voor stap uit hoe je ervoor zorgt dat de plaatsing van de kruising perfect zit en geeft ook een duidelijke uitleg om een heel mooie afwerking te krijgen aan de halslijn. Die afwerking is namelijk niet enkel langs de buitenkant, maar ook langs de binnenkant heel netjes. 



The top is suitable for different types of fabrics, I went for a luxurious knit from La Maison Victor, with a gold thread. The pattern is available in US sizes 00-22 for petite, regular and tall. A perfect autumn sweater!

De top is geschikt voor verschillende stofjes, ik koos voor een breisel van La Maison Victor, een luxueus stofje met een gouddraadje. Het patroon is beschikbaar voor de maten XS tot XXL in een petite, regular en tall versie. Een ideaal kledingstuk voor de herfst en winter! 


Pattern: Danielle Batwing Top - Sinclair Patterns
Fabrics: La Maison Victor
Pictures: taken by Inge, edited by J. (thank you both!)

26 opmerkingen:

  1. Weeral een super mooie outfit gemaakt! Ik ben fan. Hier ook een gekochte versie in de kast 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O tof! Hele mooie variant!! Weeral een leuk patroontje voor mezelf...mits t ook staat bij wat minder slanke/strakke dames ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb vele versies gezien en het lijkt me echt zo'n patroontje dat quasi iedereen flatteert.

      Verwijderen
  3. Wat mooi! En staat je inderdaad zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie trui en super mooie rug

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi ! Jouw mooie rug hebben we al meer mogen bewonderen, dat is waar. Dat stofje heb ik hier precies ook liggen. Is het met de overlock in mekaar gestoken ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gewoond de naaimachine gebruikt en afgewerkt met de overlock. De halsnaad is een bandje dat naar binnen gedraaid werd en dat geeft een hele mooie afwerking (en dat ga ik dus ook vaker gebruiken bij damesshirts).

      Verwijderen
  6. Ik had hem natuurlijk al mogen bewonderen en hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Helemaal jou ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo een supermooi rugdetail, het staat je prachtig ... ik ga eens een kijkje nemen naar dit patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Zo hard getwijfeld om te testen met deze stof he! Maar aangezien het al de tweede testversie was en ik bij andere dames zag dat het wel goed zat, toch maar aangedurfd en ik ben superblij want dit stofje is perfect voor dit patroon.

      Verwijderen