zondag 12 februari 2017

Een (Cookie)monster in bed



Groeien als kool, dat doen die kinderen! Ik lees het regelmatig op andere blogs, en ja, ook hier is er eentje die - naar mijn gevoel - een beetje te snel groot wordt. De laatste weken werden opnieuw een aantal pyama's aan de kant gelegd, te kort mama! Gelukkig lag hier nog een stapeltje stof met een zeer hoog pyamagehalte.



Tijdens een bezoekje aan De Stoffenstraat zag ik ze liggen, 3 paneeltjes (in één lap) van Cookiemonster en bijpassende stof, en ik kon er niet aan weerstaan... Toch bleven ze nog een hele tijd liggen. Pyama's naaien staat niet bovenaan mijn lijstje. Maar nu ik het eventjes moet doen met korte naaimomentjes en daardoor snelle en gemakkelijke projectjes wel even de voorkeur genieten is een pyama geen slecht idee.



Voor deze pyama koos ik het donkerste paneeltje, in combinatie met de kleine Cookiemonsters. Voor de rug gebruikte ik een effen tricot in de kleur van Cookiemonster. Achterafgezien had ik veel meer moeten kopen van de kleine Cookiemonsters, want die stof is al zo goed als op en zal dus niet meer gebruikt kunnen worden bij de andere pyama's. Toch een beetje jammer.



Ik gebruikte dezelfde patronen als bij de Paw Patrol pyama, want die pyama valt behalve door de print ook door het comfortabele model in de smaak. Deze keer werd het Luis shirt uit Zelfgemaakte Kleertjes 3 met een ronde hals gemaakt, de Seppe broek uit hetzelfde boek werd alleen nog iets langer gemaakt.



Giel, die was zotcontent toen hij zijn nieuwe pyama zag. Een beetje te enthousiast om goed foto's te kunnen maken, maar dat vind ik dan eigenlijk niet eens zo erg :)

Patroon shirt: Luis - Zelfgemaakte Kleertjes 3
Patroon broek: Seppe - Zelfgemaakte Kleertjes 3
Stof: De Stoffenstraat - Kasterlee

24 opmerkingen:

  1. Die komt precies zo uit de winkel, ziet er dus heel professioneel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!!! Meer kan ik niet zeggen echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Ik vind pyjama's naaien juist heel dankbaar werk. Zoveel als die gedragen worden.... En dan ook nog 'goede' smaak in de stofkeuze los mogen laten....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er heel blij uit. Helemaal geslaagd. Ik vind hem super, zou hem zo kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dankjewel!! Hij was er inderdaad heel erg blij mee :)

      Verwijderen
  5. Zo'n leuk stofje. Jeugdsentiment 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he! Gelukkig vindt mijn zoontje Cookiemonster ook gewoon leuk :)

      Verwijderen
  6. Oooh, cookiemonster! Dat kan niet anders dan geslaagd zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind pyjama's maken ook niet het leukste werk, maar ik ben er nu wel af en toe mee bezig, want jongens groeien inderdaad als kool. Leuke pyjama

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is zo'n pyama wel vrij snel klaar he :)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  8. Keileuk!
    En inderdaad, wat is Giel gegroeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer heel mooi Tamara, Giel straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij wordt graag verrast met nieuwe kleren he :) Dankjewel!

      Verwijderen
  10. Super mooie pyjama zeg! Geweldig hoe je het gecombineerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een zalig toffe pyjama! Cool stofje!

    BeantwoordenVerwijderen