dinsdag 28 juli 2015

1000-vragen challenge: je verste reis



Deze week werd Sara's vraag nummer 458 gekozen en het antwoord van de vraag katapulteerde me naar New York City bijna 6 jaar geleden. Mijn ventje en ik wilden op huwelijksreis en het mocht echt wel iets hebben. Maar we zijn geen van beiden zonnekloppers of grote avonturiers. Lang bleven we binnen Europa kijken tot ik ineens aan New York dacht, een stad waar we allebei echt naartoe wilden gaan en nu hadden we de kans! Al is het niet de typische bestemming voor een huwelijksreis, voor ons klopte het plaatje helemaal en ons vertrek stond gepland de dag na ons huwelijk.



Het huwelijksfeest had behoorlijk zijn tol geëist en we vertrokken dus doodmoe en ik met voeten vol blaren op citytrip. Maar dat was allemaal onmiddellijk vergeten dankzij alle indrukken die je opdoet in deze metropool! De grootsheid van de stad vond ik heerlijk en ik kon echt genieten van het continue leven overal. De stad ademt energie en actie en toch vond ik er ook rust in al die levendigheid.



We hielden ervan de stad te voet te doorkruisen, liefst met een Starbucks in de hand, maar we slaagden er ook goed in als echte New Yorkers snel een taxi te pakken te krijgen. Vooral 's nachts na een avondje in een underground jazzclub een beetje wiebelend op de stiletto's voelde ik me bijna Carry uit Sex & the City als ik vol schwung een taxi deed stoppen.



West Side Story zal trouwens nooit meer hetzelfde zijn sinds ik de musical daar mocht bijwonen, en nu weet ik pas goed dat Central Park niet zomaar een parkje is in een grote stad. De musea alleen al verdienen eigenlijk een aparte vakantie en de volgende keer vertrek ik met een leeg koffer zodat ik wel ruimte heb om te shoppen.



Op het einde van de huwelijksreis namen we ons voor om elke 5 jaar onze huwelijksverjaardag daar te vieren, maar intussen - met een huisje dat nog werk vraagt, een kleine man in huis en een wat lager inkomen - zijn we bijna 6 jaar verder en worden gespaarde centjes nog beter ergens anders gespendeerd. Maar teruggaan, dat doen we zeker!



Dit was de zesde keer dat er een vraag uit 1000 vragen aan jezelf van Flow werd beantwoord door verschillende blogsters. Ook volgende week wordt er weer een vraag getrokken en dat is misschien die van jou als je reageert op dit bericht of dat van de andere blogsters met een getal tussen 1 en 1000. Als je vraag getrokken wordt, mag je zelfs een klein cadeautje verwachten van de blogster(s) die je volgt. Volg je één van ons, betekent dat één cadeautje, volg je ons allevier, dan zelfs vier cadeautjes!

Benieuwd naar de reizen van de andere blogsters? Hier lees je de antwoorden van StephanieEefje en Saskia.

Welke vraag moeten we volgende keer beantwoorden? Geef je getal en wie weet wordt jouw vraag gekozen! Vragen 45, 912, 291, 399, 458 en 159 zijn al gepasseerd, maar nog genoeg andere opties om uit te kiezen. Reageer wel vóór vrijdag 17u want om 18u wordt beslist welke vraag de dinsdag erna beantwoord wordt.

Wil je als je cijfer gekozen wordt ook iets ontvangen?

Volg Stephanie op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg Eefje op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Volg Saskia op BloglovinFacebook en/of Instagram
Volg mij op Bloglovin en/of Facebook.

4 opmerkingen:

  1. Oh, New York City! Daar hoop ik ooit ook nog eens te geraken! Tof verslag heb je geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen als je ooit de kans hebt, ik kan het met niets vergelijken. Dankjewel :D

      Verwijderen
  2. New York staat hier bij mij ook bovenaan op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen